REFORMER BEGYNDER

REFORMER BEGYNDER er for dig, der aldrig har trænet reformer før eller kun få gange. Timen introducerer dig til de klassiske pilates-principper og til principperne for bodywork. Fælles for alle reformertimer er, at vi træner funktionelt samt styrker og træner kroppen på en naturlig måde. Du får en god træning af hele kroppen med fokus på mave og ryg.

Reformeren er et unikt træningsredskab, der består af en glidende vogn, stropper, fodbarrer og fjedre med forskellige belastninger, der kombineret med brugerens kropsvægt giver en meget målrettet form for styrketræning. Det magiske ved en reformer er, at den kan indstilles individuelt, så den passer perfekt til dine behov.

Reformertræning er for alle uanset form, alder, køn, fysik og eventuelle skavanker. Der er højst syv på holdet, og allerede efter få gange lover vi, at du kan mærke en forskel.

Denne time er ikke et fast hold på programmet, men udbydes efter behov.

Book hold

FAQ

Før træning

Hvor finder du Reezet?
  • Toftebakken 9.b i Birkerød
  • Der er fri parkering ved Søndervangshallen (tre minutters gang fra Reezet) og på vejene omkring


Hvordan sikrer du dig en plads på holdet?

  • Vi inviterer dig til en gratis introtime, hvis du er med første gang. Opret dig en profil og book et hold. Den kan du booke gennem vores reezet-app [link] til iPhone eller Android eller via hjemmesiden.
  • Hvis det er din første gang i studiet, anbefaler vi, at du opretter din profil online hjemmefra.


Hvad tid skal du komme?

  • Studiets døre vil være åbne mindst 20 min. før din time starter og lukker tidligst 15 min. efter din time slutter, hvis det er den sidste time på skemaet.
  • Kom senest 15 min. før din time starter, men gerne før, så du kan nå at orientere dig og få mest ud af din tid i studiet.
  • Tjek altid ind via ipaden i vores Reezet room.
  • Hvis du ikke er tjekket ind 15 min. før, kan det være, at pladsen bliver givet til anden side.
  • Der er ikke omklædningsrum, men du er velkommen til at klæde om på vores toiletter eller i garderoben. I garderoben finder du lockers til din taske, pung og telefon.


Hvad skal du have på?

  • Præcis, hvad du føler dig bedst tilpas i – blot du kan bevæge dig frit.
  • Kom senest 15 min. før din time starter, men gerne før, så du kan nå at orientere dig og få mest ud af din tid i studiet.
  • Når du træner reformer, skal du have skridsikre sokker på. Du kan købe disse i centeret.
  • Reezet er et skofrit center. Fodtøj skal sættes i garderoben.
  • Studiet har en garderobe og to toiletter med baderum, hvis du skal bruge badefaciliteter.


Hvad skal du medbringe?

  • Af hensyn til hygiejne skal du medbringe din egen måtte og eventuelle redskaber. Brug af redskaber fremgår af holdplanen.
  • Man kan låne og købe måtter/redskaber i Reezet.
  • Medbring gerne vand til træningen. Du kan også købe vandflasker og vand i karton i centeret. Det er også muligt at købe andre drikkevarer, kaffe og te.


Er du forhindret?

  • Er du forhindret i at deltage på et hold, skal du afmelde dig holdet for at undgå et gebyr på 50 kr. Afmeldingen skal ske senest fem timer før eller senest kl. 20.00 dagen før et morgen- eller formiddagshold.


Gode råd inden du træner:

  • Spis ikke et stort måltid lige inden træning. Det er en god ide, at man ikke har spist i ca. to timer inden træning.
  • Drik altid rigeligt med væske i løbet af dagen for dit velbefindende.

Under træning

Når du er i træningssalen:
  • Efterlad din mobil og personlige ting uden for lokalet.
  • Timen starter til tiden.
  • Privatsnak skal helst ske med respekt for andre.


Pas på dig selv under træning:

  • Lyt til dig selv og din krops behov og tilstand, så du ikke overskrider dine grænser. Husk at du selv ved bedst, hvordan du har det.
  • Giv underviseren besked, hvis du:
    • har skader
    • er ny på holdet
    • er gravid
    • har svage led eller andet der påvirker din træning
    • har spørgsmål til træningen, eller
    • skal gå før tid, så træneren ved, at du er okay

Efter træning

Hvad skal du spise efter træning:
  • Drik masser af vand for at hjælpe din krop med at restituere.


Hvad skal jeg spise efter træning:

  • Det er godt at regulere sit blodsukker efter træning. Du kan spise et stykke frugt/grøntsag/en håndfuld nødder.

Hvis der er flere spørgsmål til træningen, er du velkommen til at tale med din underviser eller skrive til os på: info@reezet.dk