Restorativ yin

Restorativ yin er den blideste form for yoga, du kan forestille dig. Den kaldes også genopbyggende. Det er en yogaform, hvor du igennem “aktiv afspænding” arbejder med at slappe af og give slip. Her kan du tilbyde din krop og sind en mulighed for at restituere og restorere gennem hvile.

Du vil i denne praksis arbejde med åndedrættet, internalisering af dine sanser, dyb afspænding og beroligelse af sindet i passive stræk af den fysiske krop.

Den dybe afspænding af krop og sind opnås ved, at din krop får ultimativ støtte i stillingerne. Støtten skabes ved at lære at placere din krop rigtigt i stillinger og bruge props i form af tæpper, pøller, yogablokke, bælter, øjenpuder mv. Alt sammen for at du kan opnå en dyb vågen hviletilstand.

Den beroligende og afspændende effekt af den restorative yin næres også af, at du laver forskellige passive yogastillinger, for at tillære, at denne tilstand kan opnås i alle livets ”positioner”. Alle stillinger udføres med nænsomhed overfor dig selv.

Restorativ yin er særlig godt i perioder hvor du føler dig svag i kroppen, træt eller stresset, angst eller deprimeret. Eller i perioder hvor du og dit liv er under stort press og omvæltning.

Gennem en dyb hvile i yogastillingerne, beroliges kroppen og nervesystemet. Restorativ yin giver større vitalitet og reducerer stress. Her fokuseres på væren, og ikke gøren, hvilket giver mulighed for en dybere kontakt og indre ro med dig selv. Harmoni opstår.

Restorativ yin er et godt supplement til en mere aktiv yogaform og en måde, hvorpå du kan afbalancere et aktivt liv ved også at give plads til afspænding og regenerering.

Book hold

FAQ

Før træning

Hvor finder du Reezet?
  • Toftebakken 9.b i Birkerød
  • Der er fri parkering ved Søndervangshallen (tre minutters gang fra Reezet) og på vejene omkring


Hvordan sikrer du dig en plads på holdet?

  • Vi inviterer dig til en gratis introtime, hvis du er med første gang. Opret dig en profil og book et hold. Den kan du booke gennem vores reezet-app [link] til iPhone eller Android eller via hjemmesiden.
  • Hvis det er din første gang i studiet, anbefaler vi, at du opretter din profil online hjemmefra.


Hvad tid skal du komme?

  • Studiets døre vil være åbne mindst 20 min. før din time starter og lukker tidligst 15 min. efter din time slutter, hvis det er den sidste time på skemaet.
  • Kom senest 15 min. før din time starter, men gerne før, så du kan nå at orientere dig og få mest ud af din tid i studiet.
  • Tjek altid ind via ipaden i vores Reezet room.
  • Hvis du ikke er tjekket ind 15 min. før, kan det være, at pladsen bliver givet til anden side.
  • Der er ikke omklædningsrum, men du er velkommen til at klæde om på vores toiletter eller i garderoben. I garderoben finder du lockers til din taske, pung og telefon.


Hvad skal du have på?

  • Præcis, hvad du føler dig bedst tilpas i – blot du kan bevæge dig frit.
  • Kom senest 15 min. før din time starter, men gerne før, så du kan nå at orientere dig og få mest ud af din tid i studiet.
  • Når du træner reformer, skal du have skridsikre sokker på. Du kan købe disse i centeret.
  • Reezet er et skofrit center. Fodtøj skal sættes i garderoben.
  • Studiet har en garderobe og to toiletter med baderum, hvis du skal bruge badefaciliteter.


Hvad skal du medbringe?

  • Af hensyn til hygiejne skal du medbringe din egen måtte og eventuelle redskaber. Brug af redskaber fremgår af holdplanen.
  • Man kan låne og købe måtter/redskaber i Reezet.
  • Medbring gerne vand til træningen. Du kan også købe vandflasker og vand i karton i centeret. Det er også muligt at købe andre drikkevarer, kaffe og te.


Er du forhindret?

  • Er du forhindret i at deltage på et hold, skal du afmelde dig holdet for at undgå et gebyr på 50 kr. Afmeldingen skal ske senest fem timer før eller senest kl. 20.00 dagen før et morgen- eller formiddagshold.


Gode råd inden du træner:

  • Spis ikke et stort måltid lige inden træning. Det er en god ide, at man ikke har spist i ca. to timer inden træning.
  • Drik altid rigeligt med væske i løbet af dagen for dit velbefindende.

Under træning

Når du er i træningssalen:
  • Efterlad din mobil og personlige ting uden for lokalet.
  • Timen starter til tiden.
  • Privatsnak skal helst ske med respekt for andre.


Pas på dig selv under træning:

  • Lyt til dig selv og din krops behov og tilstand, så du ikke overskrider dine grænser. Husk at du selv ved bedst, hvordan du har det.
  • Giv underviseren besked, hvis du:
    • har skader
    • er ny på holdet
    • er gravid
    • har svage led eller andet der påvirker din træning
    • har spørgsmål til træningen, eller
    • skal gå før tid, så træneren ved, at du er okay

Efter træning

Hvad skal du spise efter træning:
  • Drik masser af vand for at hjælpe din krop med at restituere.


Hvad skal jeg spise efter træning:

  • Det er godt at regulere sit blodsukker efter træning. Du kan spise et stykke frugt/grøntsag/en håndfuld nødder.

Hvis der er flere spørgsmål til træningen, er du velkommen til at tale med din underviser eller skrive til os på: info@reezet.dk