TRÆK VEJRET BEVIDST OG MÆRK HVILKEN POSITIV VIRKNING DET HAR PÅ DIT LIV

– en workshop for dig, der ønsker at blive bedre til at håndtere hverdagens stress og hurtige tempo

Dit åndedræt har indflydelse på (næsten) alt.

At trække vejret virker måske som noget af det mest naturlige i verden. Men hvordan du trækker vejret har stor betydning for dit nervesystem, din krops velvære, din hjernes evne til at fokusere og din følelsesmæssige tilstand. Mange mennesker trækker vejret forkert – helt uden at være klar over det – hvilket forværrer både stressniveau og angst samt fastholder spændinger i kroppen.

Åndedrættet er en autonom mekanisme, som vi er født med, og som reguleres af mange omstændigheder. Vores åndedræt er direkte forbundet med nervesystemet, som når der er for meget fart på påvirker alle dele af os – både krop og sind.

I løbet af en dag i et menneskes liv vil kroppen modtage millioner af informationer både indefra og udefra – og reagere på dem. Når vi gennem livet bliver mødt med høje krav og forventninger, der presser os, vil kroppen reagere med stress og vores beredskab kan være mere eller mindre sårbart.

Der er meget i livet, vi ikke har kontrol over. Men der er en ting, som vi – uanset tid og sted kan lære – og det er altid at have kontrol over åndetrættet!

Bevidst vejrtrækning er en blid form for vejrtrækningstræning, hvor du bliver guidet til at optimere dit åndedræt, så det tjener din krop på bedste vis. Når du bliver opmærksom på, hvordan du skal trække vejret rigtigt, kan det få en meget stor positiv påvirkning på kroppen. Du kan opnå mange resultater ved at vide, hvordan du skal bruge din vejrtrækning bedre eller optimalt i din hverdag.

Åndedrætstræning kan løse udfordringer som:

  • Ubalancer i hverdagen
  • Stress, indre uro og angst
  • Spændingsproblematikker som hovedpine, migræne, spændt lænd og ondt i skuldrene
  • Astma og irriterede luftveje

Træningen foregår liggende på en måtte, hvor du bliver vejledt gennem blide øvelser og bevægelser, der afspænder din krop, smidiggør din rygsøjle samt aktiverer dit parasympatiske nervesystem. Gennem det dybe åndedræt lærer du at finde ro i din egen krop og dermed slippe de gamle spændinger, den holder fast på.

På denne workshop lærer du den mest basale teori om vejrtrækning, nervesystemet og diafragmas funktion i kroppen. Du får også udleveret et vejrtrækningsprogram med øvelser, du kan træne hjemme.

TID OG STED

Søndag den 31. januar kl. 12.30-15.30
Søndag den 28. februar kl. 12.30-15.30

Påklædning: komfortabelt tøj og gerne flere lag
Medbring vand og et tæppe

Sundhedsstyrelsens regler overholdes under dette event.

PRIS

650 kr.
Pengene går ubeskåret til Newlands Orphanage, Tanzania
Læs mere på www.newlands.dk.